בחירת משרד עורך דין לענייני צבא

בדומה לכל הליך משפטי, חשוב להיות מיוצג בצורה מקצועית על ידי עו"ד גם בוועדה להתרת התחייבויות, שכן הליך בוועדה זו הינו הליך משפטי לכל דבר ועניין. משרתי קבע רבים לא מודעים לזכותם להיות מיוצגים בוועדה להתרת התחייבויות, וחבל, שכן עורך דין מקצועי ותיק ומנוסה שהוא יוצא הפרקליטות הצבאית ומכיר את התחום לעומקו, יודע כיצד להוביל מהלכים בצורה נכונה ויעילה על מנת להוביל לתוצאה מיטבית עבור החייל או הקצין המיוצג במינימום נזקים עתידיים. בבחירת משרד עורך דין לענייני צבא יש לתת את הדעת למוניטין שצבר המשרד בשנות הפעילות שלו בייצוג של חיילים או קצינים אל מול המערכת הצבאית. כיוון שלרזומה ולעשייה בתחום יש השפעה ישירה על היעילות ועל ההתנהלות של עורך הדין.

שירות קבע והתרת התחייבויות

וועדה להתרת התחייבויות פועלת מכך הוראת  פיקוד עליון 3.0501"שירות קבע בצה"ל". הוועדה הינה וועדה מקצועית אשר בוחנת את עניינו של משרת הקבע ומחליטה האם וכיצד להתיר את התחייבותו החוזית עם הצבא, תוך שהיא דנה בהתחייבויות של המשרת בצבא הקבע ובאפשרות שלו לסיים את השירות. קצין או משרת קבע עשוי להיות מובא בפני וועדה להתרת התחייבויות גם מקום בו קיימת הסתבכות פלילית, והדבר עשוי להשליך על עתידו, על זכויותיו ואף על זכאותו לפנסיה. כאשר התהליך מתבצע בליווי של עורך דין לענייני צבא, איש מקצוע שהוא בוגר הפרקליטות הצבאית ובקיא בהליכים, קיים בטחון כי התהליך יתבצע  בצורה הנכונה והטובה ביותר עבור איש הקבע, המכיר היכרות עמוקה את  המערכת.

מהי התרת התחייבות

יש לעשות אבחנה בין הפסקת שירות הקבע לבין התרת ההתחייבות. הפסקת שירות אפשרית מטעם משרת הקבע או מטעם המערכת בהודעה מראש, כאשר לא קיימת תכנית שירות מראש עליה התחייב משרת הקבע. במצב דברים זה, לא ייחתם חוזה חדש בין משרת הקבע והצבא, והשירות ייפסק. התרת התחייבות לעומת זאת, הינה התרת התחייבות קיימת של תכנית שעליה התחייב משרת הקבע מראש. גם זו יכולה להיעשות ביוזמת המערכת או ביוזמת משרת הקבע, למרות שבדרך כלל מבוצעת על ידי המערכת.

עילות להתרת התחייבות ביוזמת צה"ל

במקרה של עמידה בפני וועדה להתרת התחייבות רצוי לקבל ייעוץ וייצוג מקצועי על ידי עו"ד צבאי המתמצא בתחום של שירות קבע והפקודות הנוגעות לנושא התרת התחייבות, על מנת לקבל ייצוג מיטבי בפני הוועדה, ללא פגיעה בזכויות משרת הקבע או במינימום אפשרי.  המקרים בהם יובא משרת קבע לוועדה כאמור ביוזמת המערכת הם למשל: משרת קבע שוויתר על אזרחותו הישראלית; משרת קבע שהורשע בבית דין צבאי או בבית משפט אזרחי בעבירה שיש עמה קלון או שהוטל עליו עונש מאסר בפועל בגין עבירה אף אם אין עימה קלון; טעמים של צמצום הכוחות הסדירים; כאשר משרת הקבע אינו ממלא תפקידו כראוי; אם משרת הקבע נכלל ברשימת מועמדים לבחירות לכנסת; וכיו"ב.

אינטרסים מנוגדים וחשיבות ייצוג על ידי עו"ד צבאי

מאחר והמערכת הצבאית הינה מערכת חזקה, גדולה וכוחנית, אשר האינטרסים שלה שונים מהאינטרסים של משרת הקבע, עלול מי שניצב בפני הוועדה לעמוד בסיטואציה לא נוחה, שכן המערכת תבקש להדגיש דווקא את הפגמים ותביא נתונים שליליים אודות משרת הקבע, על מנת להצדיק את טענותיה בנוגע לשחרורו ו/או דרישה לפגיעה בזכויותיו הכלכליות, פנסיה וכיו"ב. לכן, לייצוג ראוי בוועדה זו חשיבות מכרעת, ומשרדנו טיפל במקרים רבים של משרתי קבע, אשר אף לאחר הרשעה בהליך פלילי לא נפגעו זכויותיהם הפנסיוניות והכלכליות, לאור ייצוג מקצועי בוועדה.

למעבר לעמוד הישגי המשרד, לחצו כאן.